1. Dělejte některé věci méněkrát
Věci, které lze dělat méně, nebo věci, které lze udělat jednou místo dvakrát, jsou ty, které nám pomohou ušetřit spoustu času. Uklízet dům jednou za deset dní místo jednou za sedm dní – můžete to udělat, je to normální a dům se za ty tři dny navíc neušpiní.
Pokud je to možné, udělejte si pracovní výkaz jednou za šest týdnů, ne jednou za čtyři týdny.
Schůzky k informování se o probíhajících projektech pořádejte dvakrát měsíčně, ne každý týden. A seznam věcí, které lze dělat méněkrát, může pokračovat donekonečna.
2. Soutěžte sami se sebou!
Sledujte hodiny a rozhodněte se dokončit činnost do určité hodiny. Soustřeďte se, zbavte se všeho, co by vás mohlo rozptylovat, a pracujte efektivněji.
3. Z patnácti minut si řekněte víc.
Dokážete najít 15 minut denně, které byste mohli využít efektivněji? Je ve vašich činnostech ztracený čas? Nebo snad méně důležitou činnost, které byste se mohli vzdát? Pokud se vám podaří ušetřit 15 minut každý den, získáte ve skutečnosti 91 hodin ročně!
4. Udělejte si seznam drobných činností, které vám nezaberou více než pár minut.
Samozřejmě, že obvykle chceme nejdříve řešit důležité problémy. Ale když se cítíme unavení, vystresovaní, máme špatnou náladu, těžko se soustředíme a ztrácíme čas tím, že se nutíme. Seznam jednoduchých činností vám pomůže něco dokončit a posunout vaši produktivitu nahoru. A samozřejmě je vždy lepší vědět, že jste něco udělali, i když je to málo, než si uvědomit, že jste ani nic nezačali.
5. Pracujte na určitém projektu po určitou dobu.
Než se snažit dokončit nějakou činnost najednou, je lepší si říct: Vždy si řekněte: „Budu na tom pracovat 15 minut a uvidím, kolik toho během tohoto intervalu stihnu“. Soustřeďte se a snažte se během těchto 15 minut udělat vše, co je ve vašich silách. To je výborná rada pro řešení problémů nebo projektů, kterým jste se v poslední době vyhýbali.