Mateřská školka je skutečné partnertví

Předškolní vzdělávání je výchovným partnerem rodiny. Zde je několik důvodů, které činí mateřskou školu mimořádně důležitým výchovným činitelem: Vytváří pro děti adekvátní prostředí a umožňuje jim kontakt, který jim pomáhá stát se společenskými.
zajišťuje dobrý vstup do základní školy je prostředím ochrany a příjemného trávení času

Mezi jednotlivými mateřskými školami existují rozdíly, pokud jde o uzavřený a otevřený prostor, kterým děti disponují, didaktické materiály, úroveň kvalifikace učitelů a jejich přání dělat to nejlepší, co umí. Každá státní nebo konkrétní mateřská škola, která má oprávnění, je povinna nabízet dobrý vzdělávací proces. Z manažerské nabídky školky nebo školy musí rodiče zjistit, jaké jsou podmínky života a prostředí jednotky, stejně jako potenciál personálu.

Učitelka mateřské školy přímo či nepřímo řídí celou činnost dětí. Část výchovně-vzdělávací činnosti probíhá s celou skupinou dětí a část postupně, po jednom nebo s malými skupinami. Musí docházet k partnerství mezi rodiči a učiteli. Problémy, které mohou v takových situacích nastat, jsou velmi různé. Děti mohou přijít do mateřské školy a mít problémy s adaptací, a to jak sociální a intelektuální, tak i estetické a fyzické. Příčiny těchto věcí mohou učitelé a rodiče odhalit společně. Je třeba kontaktovat jak rodiče dětí s obtížemi, tak rodiče dětí s normálním vývojem a domluvit se na vzdělávacích programech, do kterých se rodina zapojí. Rodiče mohou doma pokračovat ve vzdělávacích hrách, které jejich děti hrály v hodinách v mateřské škole, aby děti získaly důvěru ve své síly a v budoucnu mohly mít iniciativu při odpovídání nebo dobrovolném zapojení do hry.

Účelem mateřské školy je, aby se z dětí staly společenské osobnosti, aby je připravila na školu a umožnila jim, aby se při učení bavily. V tomto věku je třeba je seznámit s učením a třídou, jinak pro ně bude těžší se přizpůsobit a udržet si kontrolu, jakmile nastoupí do základní školy.